DEFINIȚII
Cuvintele scrise cu majusculă în Contract au înțelesul definit în continuare, exceptând cazul în care legea sau contextul nu le acordă în mod expres un alt înțeles:
Vânzătorul / ScauneBirou: Înseamnă societatea MG Professional Sales SRL, societate de drept român, cu sediul social în București, Sectorul 2, Str. Grigore C. Moisil nr. 8, bl. 9, scara F, parter, ap. 279, înregistrată în registrul comerțului cu nr. J40/20657/2007 și având cod unic de înregistrare 22679892, tel: 021 25 23 139, mobil: 0723980767, e-mail office@scaunebirou.ro.
Comanda: Înseamnă solicitarea transmisă de către Cumpărător sau Cumpărătorul Profesionist, prin intermediul Site-ului sau telefonic sau prin e-mail, folosind coordonatele publicate pe Site la momentul solicitării, în vederea achiziționării Produsului, cu respectarea și conform acestor Termene și Condiții, prin care Cumpărătorul sau Cumpărătorul Profesionist își exprimă intenția de achiziție;
Cumpărătorul: Înseamnă persoana fizică, prezumată a avea capacitate de exercițiu deplină, care, prin înregistrarea unei Comenzi acționează în scop personal, adică în afara scopului specific activității sale comerciale sau profesionale, industriale sau de producție, având calitatea de consumator[1], potrivit legii;
Cumpărătorul Profesionist: Înseamnă persoana juridică, prezumată a acționa prin reprezentantul său legal sau convențional, care, prin înregistrarea unei Comenzi acționează în scop profesional, adică în scopul specific activității sale comerciale sau profesionale, industriale sau de producție, având calitatea de profesionist[2], potrivit legii;
Contractul: Înseamnă aceste termene și condiții – adică contractul încheiat la distanță – pe care Cumpărătorul, respectiv Cumpărătorul Profesionist, prin plasarea Comenzii confirmată de către Vânzător, declară că le-a citit, le-a înțeles și cu care este de acord întru totul și fără rezerve. (Contractul poate fi citit integral aici: https://www.scaunebirou.ro/termeni-si-conditii-2/)
[1] consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale (Art. 2, pct. 2 din OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor).
[2] profesionist – Sunt consideraţi profesionişti toţi cei care exploatează o întreprindere. Constituie exploatarea unei întreprinderi exercitarea sistematică, de către una sau mai multe persoane, a unei activităţi organizate ce constă în producerea, administrarea ori înstrăinarea de bunuri sau în prestarea de servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ. (Art. 3, alin. (2) și (3) Codul Civil).
[1] Dreptul de retragere Cumpărător
Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele pentru care s-a plasat o Comandă online de către Cumpărător. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (dacă este posibil in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de Cumpărător, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la data renunțării la Comandă de către Cumpărător, cu condiția recepției fizice de către noi a produsului care face obiectul contractului.
Nu vom rambursa contravaloarea produselor care nu au fost returnate fizic / recepționate.
Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi revandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea produsului in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand, fie la optiunea clientului ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Nu pot fi returnate produsele care au fost confecționate/importate pe comanda. (Comanda speciala este definita ca fiind lista de produse comandata de catre Cumpărător si care nu se afla in stocul uzual al furnizorului, dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Vânzătorul va informa Cumpărătorul daca oricare dintre produsele comandate constituie Comandă Speciala.).
Cumpărătorul este obligat sa notifice Vânzătorul de intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/fax/etc.) in termen de maxim 14 zile de la primirea fizică a produselor si/sau a serviciilor.
Orice produs pe care il veti returna trebuie sa nu fie utilizat sau deteriorat.
Conform prevederilor art. 16 din O.U.G. 34/2014, Vânzătorul isi rezerva dreptul de a nu accepta returul pentru produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate, confectionate dupa specifiicatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar, care se pot degrada ori deteriora.
In cazul in care nu doriti schimbarea produsului, ci este vorba despre un simplu retur, va vom inapoia contravaloarea produsului returnat, prin transfer bancar in contul IBAN specificat de către Dvs in declaratia neechivoca trimisă prin e-mail. Perioada de rambursare a contravalorii produsului returnat se va face in maxim 14 zile calendaristice de la data în care Vânzătorul a fost notificat cu privire la renunțarea la cumpărare.
Vă rugam sa folositi un ambalaj protector pentru expeditie, daca se poate cel original. Produsul nu este primit daca este zgariat, deteriorat, daca nu are etichetele intacte ori daca ii lipsesc din accesorii. Nu sunt acceptate drept retur produsele folosite, cu urme de uzura.
Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de catre client, nu se ramburseaza.
In toate cazurile, cheltuielile de returnare/re-expediere vor fi suportate de catre Cumpărător.
Atentie! Nu primim colete returnate cu plata ramburs. Primim doar colete a caror plata de transport a fost efectuata de către expeditor (Cumpărător).
[2] Condiții speciale Cumpărător Profesionist
Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile nu se aplică în cazul Cumpărătorilor Profesioniști.
Cumpărătorul Profesionist se poate retrage din contractul încheiat la distanță doar în următoarele situații:
- până la data livrării produselor;
- dacă produsele livrate nu corespund specificațiilor de pe website (alt model, comandă livrată greșit);
- dacă produsele livrate prezintă defecte estetice pe suprafețele vizibile (lovituri, zgârieturi adânci, etc.);
- dacă produsele livrate prezintă defecte de funcționare sau lipsesc accesorii.
Condiții de acceptare retur pentru Cumpărătorul Profesionist:
– se va înștiința Vânzătorul prin completarea formularului de retur și se va aștepta confirmarea Vânzătorului;
– procesul de returnare (expediere) cade în sarcina Cumpărătorul Profesionist, inclusiv costul transportului;
– produsele sunt returnate în starea în care s-au livrat, sigilate, cu amabalajele interioare și exterioare nedeteriorate;
Se vor accepta pentru retur doar produsele inspectate vizual prin desfacerea ambalajului exterior fără deterioararea acestuia. Dacă ambalajul este asigurat cu chingi acestea se vor scoate cu grijă fără a fi tăiate, apoi se va desface tot cu grija necesară cutia ce conține produsul. Se va sigila din nou în aceeași ordine.
Nu se va accepta returul pentru:
– produsele deteriorate pe transport de curier în timpul procesului de returnare;
– produsele personalizate „la comandă” și solicitate în mod clar de Cumpărătorul Profesionist, sau produsele ce fac obiectul unui import din alt stat/țară;
– produsele cu ambalajul exterior sigilat incorect sau defectuos după inspecția vizuală a conținutului;
– produsele cu amabalajele interioare desfăcute / desigilate, sau așezate în altă ordine decât cea inițială;
– produsele incomplete (componente, feronerie sau accesorii lipsă), fără etichete sau fără documentația ce însoțește produsele (instrucțiuni de montaj și utilizare);
– produsele care au fost montate sau folosite.
Conditii de returnare – PARTICULARITATI
– Produsele asamblate de catre Cumpărător (ex-mobilier,scaune,etc) pot fi returnate doar într-un un ambalaj protector adecvat, care să le protejeze la transport împotriva deteriorării.
– Cumpărătorul a notificat Vânzătorul în scris pe suport durabil prin completarea formularului de retur.
– Dacă produsul este unul standard, din stoc permanent, și nu face parte din categoria celor personalizate la comandă ori sunt importate din alt stat/țară special pentru client.
Pentru produsele returnate cu defecte, (zgârieturi, rupturi, torsiuni, etc.) se va percepe contravaloarea sumei necesare pentru repararea și aducerea acestora în starea ințială de calitate pe care acestea o aveau la momentul livrării.
Alte informații cu caracter general privind returul produselor din categoria scaune.
Scaunele noastre se livrează doar dezasamblate, sigilate în ambalajele originale ale producătorului.
Returul scaunelor se va face sub aceeași formă în care au fost livrate, dezasamblate, și (dacă este posibil) în ambalajele originale ale producătorului. Este obligatoriu ca toate accesoriile livrate împreună cu produsul, inclusiv feroneria, documente, instrucțiuni de montaj, etichete atașate de produs (nedesprinse, sau rupte) să fie returnate odată cu produsul.
Vă informăm câ în conformitate cu art. 14 al. (3) din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor (Cumpărători) în cazul contractelor încheiate cu profesioniștii (magazine online) „Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor…” Conform Direcției Generale de Justiție din cadrul Comisiei Europene, din cele citate mai sus se înțelege că pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol, nu să îl poarte ori să îl folosească. Prin urmare, consumatorul ar trebui să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Diminuarea valorilor bunurilor poate consta, în special, în costurile de curățare și reparare, iar dacă bunurile nu mai pot fi vândute ca noi, pierderea justificată în mod obiectiv de venit pentru Vânzător în cazul în care folosește bunul returnat ca bun de ocazie (îl comercializeză ca produs folosit, resigilat).
Reținerea taxei de devalorizare a unui produs poate fi între 0% și 50% din valoarea produsului pentru zgârieturi, și poate crește dacă acesta prezintă defecte de genul: rupturi, torsiuni, pete, etc.
Dacă produsul ce se dorește a fi returnat se află într-o stare în care nu mai poate fi reparat/recondiționat, ori într-o stare ce nu permite re-comercializarea acestuia, ne rezervăm dreptul de a refuza returul produsului în cauză. Toate costurile de transport vor fi suportate de client.
Scaunele achiziționate direct de la sediul nostru (showroom) nu se pot returna în 14 zile, indiferent de metoda de livrare aleasă ulterior.
Descărcare formular de retur.* * Formularul se va completa și se va trimite în termen de 14 zile (de la data livrării) pe adresa: Aleea Mizil 28-36 Corp C1, Et.1, Sector 3, București, sau în format electronic la email office@scaunebirou.ro.
Vă rugăm să nu expediați produsele cu titlu de retur dacă nu aveți confirmarea noastră în prealabil.
Confirmarea se va transmite pe adresa de email folosită pentru plasarea comenzii ce se dorește a fi returnată.
Mai multe informații în legătură cu drepturile dumneavoastră în calitate de consumator:
ANPC ǀ www.anpc.gov.ro – Telefon: 0219551